Olemme koonneet tähän yleisimmin kysytyt kysymykset

› Mitä teen, jos asunnostani katkeaa sähköt?

Jos sähköt on poikki koko lähialueelta, tarkista ensimmäisenä huolto- ja häiriötiedotteemme. Syy on usein jo selvillä ja tiedotteissa kerrotaan myös arvion korjausajasta aina, kun mahdollista. Jos sähköt on poikki vain sinun asunnostasi, tarkista sulakkeet. Jos sulakkeet ovat kunnossa ja olet vasta muuttanut, oletko muistanut tehdä sähkösopimuksen? Jos sopimus on jäänyt tekemättä, soita valitsemallesi sähkönmyyjälle, jotta sopimus saadaan mahdollisimman pian voimaan. Kytkemme sähköt asuntoon yleensä seuraavan arkipäivän aikana sopimuksen voimaantulosta. Tätä nopeammasta kytkennästä peritään hinnaston mukainen maksu. Olethan muistanut maksaa sähkölaskun? Jos maksu on jäänyt muistutuksista ja katkaisuilmoituksesta huolimatta hoitamatta, sähköntoimitus katkaistaan. Voit tarkistaa laskutilanteesi soittamalla sähkön myyjällesi sekä erillisten verkkopalvelulaskujen osalta Energiatililtä. Jos sulakkeet ja sopimusasiat ovat kunnossa etkä löydä etsimääsi huolto- ja häiriötiedotteistamme, tee vikailmoitus verkkoyhtiölle oheisella yhteydenottolomakkeella tai kiireellisessä tapauksessa soita vikanumeroon. Kerros- ja rivitaloasukkaiden kannattaa ottaa yhteyttä ensimmäiseksi omaan kiinteistöhuoltoyhtiöön tai isännöitsijään.

› Kiireelliset sähkönjakeluun ja turvallisuuteen liittyvät viat ilmoitetaan aina suoraan verkkoyhtiön vikanumeroon.

Kiireelliset sähkönjakeluun ja turvallisuuteen liittyvät viat ilmoitetaan aina suoraan oman verkkoyhtiön vikanumeroon: Oulun Energia Sähköverkko Oy puh. 08 5584 3222; Kemin Energia Oy puh. 020 366 040; Tornion Energia Oy puh. 020 366 020; Raahen Energia Oy puh. 044 439 3910; Keminmaan Energia Oy työaikana 040 187 0200, työajan ulkopuolella 040 039 2589; Tenergia Oy puh. 0400 394 251; Rantakairan Sähkö Oy puh. 0203 66050; Haukiputaan Sähköosuuskunta puh. 050 5632 116
Etkö löytänyt etsimääsi?