Olemme koonneet tähän yleisimmin kysytyt kysymykset

› Onko sähköt poikki koko lähialueelta?

Jos sähköt on poikki koko lähialueelta, tarkista ensimmäisenä huolto- ja häiriötiedotteemme. Syy on usein jo selvillä ja tiedotteissa kerrotaan myös arvion korjausajasta aina, kun mahdollista. Jos sähköt on poikki vain sinun asunnostasi, tarkista sulakkeet. Jos sulakkeet ovat kunnossa ja olet vasta muuttanut, oletko muistanut tehdä sähkösopimuksen? Jos sopimus on jäänyt tekemättä, soita valitsemallesi sähkön myyjälle, jotta sopimus saadaan mahdollisimman pian voimaan. Kytkemme sähköt asuntoon yleensä seuraavan arkipäivän aikana sopimuksen voimaantulosta. Tätä nopeammasta kytkennästä peritään hinnaston mukainen maksu. Olethan muistanut maksaa sähkölaskun? Jos maksu on jäänyt muistutuksista ja katkaisuilmoituksesta huolimatta hoitamatta, sähköntoimitus katkaistaan. Voit tarkistaa laskutilanteesi soittamalla sähkön myyjällesi sekä erillisten siirtolaskujen osalta Energiatililtä. Jos sulakkeet ja sopimusasiat ovat kunnossa etkä löydä etsimääsi huolto- ja häiriötiedotteistamme, tee vikailmoitus oheisella yhteydenottolomakkeella tai kiireellisessä tapauksessa soita vikanumeroon. Kerros- ja rivitaloasukkaiden kannattaa ottaa yhteyttä ensimmäiseksi omaan kiinteistöhuoltoyhtiöön tai isännöitsijään.

› Sähköt ovat poikki vain omasta asunnosta

• Tarkista sulakkeet, jos sähköt ovat poikki vain sinun asunnostasi. • Oletko muistanut tehdä sähkösopimuksen? Jos sopimus on jäänyt tekemättä, soita valitsemallesi sähkön myyjälle, jotta sopimus saadaan mahdollisimman pian voimaan. Kytkemme sähköt asuntoon yleensä seuraavan arkipäivän aikana sopimuksen voimaantulosta. Tätä nopeammasta kytkennästä peritään hinnaston mukainen maksu. • Olethan muistanut maksaa sähkölaskun? Jos maksu on jäänyt muistutuksista ja katkaisuilmoituksesta huolimatta hoitamatta, sähköntoimitus katkaistaan. Voit tarkistaa laskutilanteesi soittamalla sähkön myyjällesi sekä erillisten verkkopalvelulaskujen osalta Energiatililtä.

› Olethan muistanut maksaa sähkö- ja/tai kaukolämpölaskut?

Jos maksu on jäänyt muistutuksista ja katkaisuilmoituksesta huolimatta hoitamatta, energiantoimitus katkaistaan. Voit tarkistaa laskutilanteesi soittamalla sähkön myyjällesi sekä erillisten verkkopalvelunlaskujen sekä kaukolämpölaskujen osalta Energiatililtä.

› Mihin teen vikailmoituksen?

Jos sulakkeet ja sopimusasiat ovat kunnossa etkä löydä etsimääsi huolto- ja häiriötiedotteistamme, tee vikailmoitus meille. Kerros- ja rivitaloasukkaiden kannattaa ottaa yhteyttä ensimmäiseksi omaan kiinteistöhuoltoyhtiöön tai isännöitsijään.
Etkö löytänyt etsimääsi?